Er zijn in Amsterdam duidelijke verschillen in het fietsgedrag waarneembaar tussen de stadsdelen. Zo wordt er in Bos & Lommer een stuk minder gefietst dan in andere wijken binnen de ring. Observaties laten zien dat het fietsgedrag waarschijnlijk meer lijkt op Nieuw-West, met de daarbij horende zeer lage gebruikscijfers.
Over de achterliggende motivaties is echter nog weinig bekend, daarom voerde Bureau Wijkwiskunde (afdeling: FIETS020) voor CycleSpace een onderzoek uit naar achterliggende percepties omtrent het fietsen in Bos & Lommer. Uiteindelijk doel is om een antwoord te vinden op de vraag hoe meer bewoners van Bos en Lommer en Nieuw West gestimuleerd kunnen worden om de fiets te gebruiken? Tevens levert het in gesprek gaan met bewoners meteen al een grotere bewustwording op van de positieve rol die de fiets kan spelen in het leven van een Amsterdammer.
Binnenkort vind je hier op de website een levendig onderzoeksverslag. Onze onderzoekers, allen geschoold als cultureel antropoloog, vinden namelijk een hoop aanknopingspunten om de fiets een centralere rol te laten spelen in het leven van de bewoners (sociaal) en in het straatbeeld (fysiek) van Bos en Lommer
Over de achterliggende motivaties is echter nog weinig bekend, daarom voerde Bureau Wijkwiskunde (afdeling: FIETS020) voor CycleSpace een onderzoek uit naar achterliggende percepties omtrent het fietsen in Bos & Lommer. Uiteindelijk doel is om een antwoord te vinden op de vraag hoe meer bewoners van Bos en Lommer en Nieuw West gestimuleerd kunnen worden om de fiets te gebruiken? Tevens levert het in gesprek gaan met bewoners meteen al een grotere bewustwording op van de positieve rol die de fiets kan spelen in het leven van een Amsterdammer.
Binnenkort vind je hier op de website een levendig onderzoeksverslag. Onze onderzoekers, allen geschoold als cultureel antropoloog, vinden namelijk een hoop aanknopingspunten om de fiets een centralere rol te laten spelen in het leven van de bewoners (sociaal) en in het straatbeeld (fysiek) van Bos en Lommer